"Kvinder går til psykolog - mænd går til sexarbejder" - Jespers nye hjemmeside viser vej til nærmeste knald

Jesper Antonsen har startet Sextra.dk sammen med sin makker Jacob, der stammer fra Aalborg. Foto: PR

Du har måske set Jesper Antonsen i TV2-programmet, Mit liv som luderkunde, hvor han kækt fortæller om ferier, hvor han og vennerne har endt natten i armene på en sexarbejder. Nu er han selv gået ind i branchen, hvor han er i gang med at lancere hjemmesiden, Sextra.dk, som er en platform for Sexdating, escort og massage, der skal gøre det nemmere at finde vej til den nærmeste frække oplevelse.

Jesper Antonsen er lige nu aktuel i programmet Mit liv som luderkunde på TV2 og med visionen om, at det skal være hurtigt, nemt og enkelt at finde sin næste frække oplevelse, har Jesper nu startet hjemmesiden Sextra.dk, som hjælper kunderne tættere på sexarbejderne. Vi har talt med Jesper om fordomme og den nye virksomhed

Will boys be boys?

”Er det ved at være tid til, at vi skal go meet somebody,” siger Jesper kækt, og griner i TV2-programmet, Mit liv som luderkunde. Det er tydeligt, at boys will be boys, og programmet kan hurtigt give indtrykket af, at mennesker blot er en vare der kan købes.

I programmet ser man Jesper og Jacob fortælle om deres oplevelser ved prostituerede gennem tiden, og at det er af den vej, at de har fået ideen til den nye hjemmeside, Sextra.dk. Hjemmesiden har de dog udviklet med to formål; at gøre det nemmere for kunderne at finde den næste frække oplevelse, men også for at gøre det sikrere for sexarbejderne.

Hurtigt, nemt og enkelt

Enkelt fortalt fungerer Sextra.dk som en app, hvor du selv kan logge ind og finde din næste sexoplevelse, mens du er på farten:

”Det startede med, at min makker han kom hen til mig og sagde: ”Det er sgu da mega bøvlet det her, når jeg skal finde det, som jeg har lyst til.” Forestil dig at du skulle finde en tankstation i Midtjylland, så er du ikke interesseret i at vide, hvor mange der er. Du vil gerne have at vide, hvor de er henne. Tanken er at det skal være hurtigt, nemt og enkelt at finde sin næste frække oplevelse,” fortæller Jesper.

På Sextra laver man en bruger, så man kan se, hvor man selv er inden for 500 meter, og på samme måde kan man se, hvor sexarbejderen befinder sig. Det skal være hurtigt at tjekke ind, også hvis sexarbejderen flytter, så kan hun eller han hurtigt tjekke sig ind et andet sted. Samtidig kan alle på Sextra kan se, hvor man er inden for en radius af 500 meter, men den giver ikke en præcis lokation. På den måde beskytter man sexarbejderen og brugeren.

Jesper fortæller, at kerneværdierne hos Sextra er at give sexarbejderne en sikrere hverdag:

”Du kan have alle de fordomme om det her emne, som du vil, men uanset hvad så er det her. Så vi kan lige så godt først som sidst sørge for de bedste forhold for sexarbejderne,” udtaler Jesper.

Allerede 250 tilmeldt

Jesper har selv smidt 500.000 kroner i virksomheden, og der er så småt begyndt at komme lidt penge i kassen. Jesper har folk til at lave det tekniske for ham, da han selv er murer, og ikke har forstand på det. Han fortæller, at han skal få pengene ind gennem annoncering, og ved at sexarbejderne betaler for at være på siden.

Lige nu er tilbuddet, at man som sexarbejder betaler 300 kroner om måneden for at være på siden, som har omkring 450 brugere og 250 sexarbejdere på nuværende tidspunkt.

En gråzone?

Mange vil måske tænke på, om det ikke er ulovligt at tjene penge på sexarbejdere, og om det ville ryge ind under rufferi, men Jesper fortæller, at han har undersøgt lovgivningen på området:

”Man kan jo sige, at hvis vores skal være ulovligt, så skulle Ekstra Bladet være lukket ned for 20 år siden såfremt, at det var noget i det,” fortæller Jesper og siger uddybende:

”Vi har jo ikke noget som helst at gøre med, hvad kunden og sexarbejderen aftaler. Ligesom hvis du satte din bil til salg på Bilbasen, så går de jo heller ikke ind, og blander sig. Det er lidt ens eget ansvar. Du kan sammenligne det med Bilbasen eller Den Blå Avis. Det er bare annoncering.”

Fuck fordomme

Det er ikke uden risiko, at gå på tv i bedste sendetid med et så kontroversielt emne, som befolkningen har mange holdninger om. Jesper valgte det dog af en helt særlig grund:

”Det var for at bryde fordomme. Det billede der bliver malet udadtil, og de billeder folk har af dem der køber sex og sexarbejdere. Det er præget af fordomme, som vi selv har tænkt. Jeg føler, at jeg gør en forskel. Jeg sidder jo ikke bare på min røv og siger, at det er træls. Man bliver jo både kaldt kvindehandler og alt muligt latterligt. Og det er jo fra folk, som egentligt bare dømmer en på ordet. De har tit en manglende forståelse for, hvad det drejer sig om. Og det tabu vil vi gerne bryde. For sexarbejdere er lige så normale som dig og mig. De er ganske normale søde mennesker, der bare vælger, at det er fedt det her – både sexarbejderne og dem der kommer ved dem,” forklarer Jesper

Kvinder går til psykolog – mænd går til sexarbejder

I TV2-programmet kommer Jesper med mange udtalelser, som måske for nogen personer kan virke kontroversielle, men sådan er Jesper – han siger, hvad han mener, og er ikke bange for folks fordomme. Blandt andet sagde han:

”Så mange gange var det i stedet for at få snakken. Kvinder går til psykolog, og mænd går til sexarbejder i stedet for – ligesom for at få talt om nogle ting. Man får lettet hjertet.”

Citatet skal dog ikke forstås, som om mænd ikke taler om følelser:

”Et gennemsnitteligt samleje varer fem til seks minutter. Prøv lige at tænk på det. De er derinde en time. Hvad tror du, at resten af tiden går med. Snak, snak, snak.  Det kunne lige så godt være en, som jeg havde mødt i byen,” forklarer Jesper.

Har kun mødt piger som havde lyst

Jesper fortæller selv, at han ikke bruger sexarbejdere i hverdagen, men kun er noget, som han har brugt på ferie i sine unge dage. Et spørgsmål der opstår, er hvorfor han så vælger at gå til prostitueret, og ikke en kvinde som rent faktisk har lyst til ham, uden at få penge for det:

”Jeg gjorde det jo for at prøve det. Jeg prøvede det cirka 10 gange. De ville godt selv. De vælger at sætte sig i en position, hvor de vælger at sige, at det her vil jeg gerne, fordi jeg får penge for det,” fortæller Jesper og uddyber:

”For at være helt ærlig så tror jeg faktisk, at de havde ret meget lyst til mig. Det er sgu ikke for at skulle lyde helt sådan, men jeg kunne godt mærke, at da jeg gik på det der bordel første gang, og der sidder nogen mænd derinde på 60 år og er småfede. Tro mig – de lyser helt op. Lad os sige, at det var dig selv – hvem vil du helst? Folk har fantasier – jeg kunne fortælle så mange sjove ting, og det er i orden, og der er også nogen der tænder på at få penge for det og have den rolle.”

Sammenligner prostituerets arbejdsdag med sin egen

I TV2-programmet bliver Jesper konfronteret med, om han tror, at det har konsekvenser for sexarbejderne at have dette erhverv. Til det sagde han:

”Jeg sælger også mig selv, som håndværker eller som murer, og det er jo heller ikke altid lige sjovt. Det kan gøre ondt og det kan være træls, og man ligger på sine knæ, og det går galt, men man skal jo bare gøre det. Det skal bare gøres færdig.”

Jesper har ikke fået nogen reaktioner på dette citat, selvom det også er et af de citater, der kan dele vandene:

”Hvis du vælger, at være sexarbejder, og det er noget du er tvivl om, så lad for guds skyld være. Det kan jeg ikke sige højt nok. Hvis du har lidt lyst, men ved ikke om det er noget for dig, så brug vores safezone,” fortæller Jesper og uddyber:

”Vi ved jo ikke på forhånd om hun har haft lyst, men man kan sige, at pengene er jo også en helt anden snak i det fag. Nogle vil hellere vælge at arbejde to gange om ugen. Tjene fem gange så meget, som de kunne ved at sidde som kassedame eller noget andet. Og ja, uanset hvilket erhverv om du er advokat eller revisor eller murer, så har du bare dage der er mere trælse end andre. Verdens ældste erhverv har altid været her, og vil sikkert også altid være her. Så hvorfor ikke give både sælger og køber den bedste platform at være på,” slutter Jesper af.

Du kan se Jespers blog her og læse mere om Sextra på virksomhedens Facebookside.