Bliv skarp i salg på Amazon

Er I begyndt at sælge jeres produkter på Amazon?

Selvom I har jeres egen hjemmeside, har I måske lagt mærke til, hvordan Amazon fungerer som en katalysator for salg i rigtig mange sammenhænge – og hvis det er noget, I formår at udnytte, kan det virkelig sparke gang i salg for jer. Men der er nogle bestemte ting, der er vigtige at have styr på, for at salget bliver bedst muligt.

Har I for eksempel styr på, hvordan jeres produktbilleder ser ud? Blikfang er vigtigt. Det er det både i fysiske reklamer og annoncer på reklametavler og alverdens andre steder, men det er det i lige så høj grad online, hvor det kan være nødvendigt at fange brugerens opmærksomhed på et splitsekund. Der er nogle rent praktiske krav til billedopløsning, retning og indhold, der skal opfyldes fra Amazons side – men derudover har I relativt frit spil.

Sådan skaber I de bedste produktbilleder

Hvis ikke I vurderer, I selv har evnerne til at få skabt gode produktbilleder, er det vigtigt, at I allierer jer med for eksempel en fotograf med speciale i netop produktbilleder, så det rammer lige i øjet. Det er vigtigt, at de billeder, der anvendes, er ægte. Måske det kan være et spændende koncept for jer at eksperimentere med for eksempel illustrationer, men det er ganske enkelt ikke tilladt af Amazon, så det er gode, spildte kræfter.

Det er desuden vigtigt, at der ikke er støj i produktbilleder – det skal være selve produktet, man ser, og ikke andet. I kan med fordel arbejde med, at det billede, der står som det primære, kun indeholder selve produktet og så stort som muligt, mens alt stadig er synligt. På efterfølgende billeder, brugeren kan klikke sig ind på, kan I eventuelt vise produktet i en kontekst. Så har brugeren også en mulighed for at forestille sig anvendelsesmulighederne.